4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 22. apr 2018, 10:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Præsentere mig lige for alle nye
Gymnasie elev
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Status: single
Info om mig: Jeg er mor til 2, pige fra 04, dreng fra 08.
Begge født for tidlig - drengen har LGS

Jeg har næsten altid en mening om alting.
Ja jeg har været her i 4års tid så der er ingen præsentation på mig mere... så her er en ny.

Hej Jeg hedder Gitte og har 31år på bagen

Billede

- jeg er mor til 2 skønne unger

Cecilia på 8½år
Billede

Silaz på 4½år
Billede

her er de på min avatar, de er dog blevet 4½år større i dag
Billede

De er begge født for tidliget omkring 8uger begge 2, Cecilia er født i odense, og silaz i viborg - begge vendte hjem til randers da da var 4 dage :)

Cecilia var den mindste af dem og kom ud med en kampvægt på hele 1580 gram men hun tog hurtig på skrump og kom ned på 1290gram - hun var dog et langt rør på hele 42cm, sån stadig ikke fyldte en str 40 ud, men det er hun kommet godt efter og er oppe på 27kg, og er i str 140 - lidt længere end gennemsnittet
hun var en meget sorgløs lille pige indtil jeg blev gravid med hendes lillebror der blev hun lidt kastebold, børnehaven modarbejdede mig der hjemme, og en exkærete chikanede mig, samt min depression kom ud i fuld flor - der mærkede ikke bare mig men også hende og hun blev en skrøbelig bette sjæl, det gjorde det ikke bedre at vi flyttede fra vivild til randers, det har hjulpet mig meget og sikker også hende men det er svært at give slip sine rigtige venner man har kendt hele livet, som elsker hende (og så lidt op til hende) og så komme her ind hvor der er flere 2sproget end danskere, hendes mentalitet passer ikke ind og hun bliver mobbet - det plus hun selv påtager sig for meget ansvar har gjort hende utrolig nem at knække... men vi arbejder på højtryk på sagen.

Silaz kom ud som en ordentlig basse af at han er 8 uger før tid han vejede hele 1935gram og tabte sig kun til 1786gram og han var så 43cm i dag er han så en lille fyr kun lige på vej i en str 110 og vejer 13kg - så en del mindre end gennemsnittet
Silaz er så kommet ud med Læbe-gumme-gane-drøbel-spalte - det har været en drøj omgang med tabet over ikke at kunne amme, fyrgten for operationerne, skammen over sit barn og dermed sig selv som mor, chokket over han så sådan ud osv. jeg ved ærligtalt ikke om det er bearbejdet, men jeg er da kommet videre.
derforuden fik han pludselig nogle underlige udslet - det er så Atopisk børneeksem - så det hedder smørring HVER dag og han fik en underlig bule på læben, det er så hæmangiom - et jordbærmærke et meget uheldigt sted, han har været igennem et længere forlb med betablokker for det skulle trække sig sammen men det har inge effekt mere så til februar skal vi til århus med ham til nogle undersøgelser han skal have mere plastickirugi
og så er der lige den sidste ting - han er et særligt barn, dvs han skal udredes for asperger/autisme/ADHD - og det er nok det der fylder mest og der kommer ofte negative ord ud på siten her fra mig, men de er aldrig ment på en ond måde - han er bare en vældig stor mundfuld.

mændene -
Cecilias far hedder Peter, han er ikke inde i billedet
Silaz' far hedder Jan, jeg er på nuværende tidspunkt ved at få ham 110% ud af billedet efter han har gjort hans søn og jeg uret
Jesper .... forklaring følger...

Nytårsnat 2011/2012 ledte jeg direkte efter jesper - havde været smålun på ham i 13 mdr. men havde kun mødt ham i byen og skrevet lidt med ham over facebook, og HELDIGVIS var han der hvor han skulle være <3 og min selvsikkerhed på at han ville med gjorde at han tog med hjem - og den 2. januar fortalet jeg han 2 gange at nu kommer mine børn snart hjem - hvortil han spurgte om jeg var ved at smide ham ud, og nej det var jeg ikke men hvis han blev så skulle han ikke stikke hurtigt af - og han er her endnu <3
Billede
Jeg må jo nok sande at selvom han ikke er perfekt er han den der er perfekt for mig
med ham blev jeg bonusmor:
Billede
han har 2 piger Julie på snart 10 og Josefine der bliver 9 til april
dejlige piger - men de er opdraget meget forskelligt fra hvad jeg ville gøre - eller faktisk vil jeg sige at de mangler opdragelse men ikke let at blande sig i med mindre de skader mine børn, og selv der kan det koge over, for de har en mor, og den mor vil bare have at jesper fremstår som bogstavligt talt et fjols i alt han gør og siger...
Jeg er rigtig glad for pigerne meget endda og har egentlig et godt tag på dem, indtil for et stykke tidsiden da det gik lidt galt mellem julie og jeg, og der blanede hendes mor sig og gjorde en fjer til 5 høns, men er kommet dertil hvor jeg siger at pigen må komme til mig, for jeg giver mig ikke på at hun kører på cecilia for selv at få ekstra opmærksomhed
Josefine har dog nået helt ind i hjertet på mig - hun har brug for den ekstra omsorg hun ikke får fordi storesøsteren tager det hele
ex. josefine tegner en tegning, julie tegner en pænere og skynder sig at vise den først = josefine viser ikke hendes men rykker den i stedet i stykker.
og jeg går stærkt ud fra at vi til sidst har fundet os de rette pladser i familien.

lidt generelt om mig - jeg har lige læst fagpakke til pædagog på hf men mangler engelsk b, jeg startede op efter sommerferei men blev ramt af div betændelse i luftvejene i 6 uger så mentor og jeg blev enige om at vi udskød det, mig ned og søge kontanthjælp, og der gav de mig en mentorordning, som så mener jeg skal i flexjob derfor skal jeg igennem arbejdsprøvning.
grunden til jeg skal i flex er fordi jeg går ned med depression når jeg bliver presset op på 37timer om ugen - et sted mellem 15 og 20timer om ugen så er jeg stabil og trofast...

det var lidt om mig og mit liv :)

Profil Send privat besked Email  

Titel: Re: Præsentere mig lige for alle nye
Befrugtet :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia
Status: Kæreste
Info om mig: Kvinde fra 1986, mor til Katja fra 2009.
Skriv det midterste tal:: 7
Sikke meget der er sket i dit liv siden jeg var herinde sidst :)

Billede

Gymnasie elev
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Status: single
Info om mig: Jeg er mor til 2, pige fra 04, dreng fra 08.
Begge født for tidlig - drengen har LGS

Jeg har næsten altid en mening om alting.
ja der sker lidt på 4 år...

Poeten
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Status: Kæreste
Skriv det midterste tal:: 7
det er altid dejligt med en opdatering,

Født 15.februar 2008, kl. 04:41

Mig til daglig: Virksomhedspraktik + udviklingskursus