4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 24. maj 2018, 10:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blodprøver
6 Klasses elev
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning
Status: iforhold
Info om mig: Stolt mor til Mia og Mads
Skriv det midterste tal:: 7
I fredags skulle Mads have taget blodprøver, hvilket han aldrig har været helt vild med. Men det har udviklet sig til at han er bange for alle læger osv. for tænk nu hvis de finder på at stikke i ham... I fredags valgte jeg så ikke at fortælle ham det før vi sad i vente værelset, så han ikke havde så lang tid til at være nervøs. Jeg ved ikke om det er fordi Mads er blevet det ældre end da han startede med at få taget blodprøver, men han er så angst for det at han kæmper i mod med alle krafter og græder inden nålen overhovedet er fundet frem.. Emla hjælper ikke, det har han altid på.. Nej hvor ville jeg gerne hjælpe ham med at få en "god" oplevelse ved at få taget de blodprøver

Profil Send privat besked  

Titel: Re: blodprøver
Redaktør
Brugeravatar

Geografisk sted: Ranum
Status: Gift
Info om mig: Mor til 4 børn på 19, 17, 12 og 2 år- 3 drenge og 1 pige. Bor til leje på et landsted og er gift med børnenes far.
Kimmy fik også taget mange blodprøver dengang, men han var så lidt yngre end Mads er nu.

Han hadede det også som pesten og råbte og skreg af sygeplejerskerne, men var som regel god igen bagefter, når de gav ham en juice.

Tror ikke man kan gøre det til en god oplevelse for dem, for det er jo en træls ting og det gør jo ondt ( brugte så også Emla ), men det er jo en nødvendighed.

Så skulle du evt. ud i og love ham en lille ting bagefter, så han har det, at se frem til. Forklar ham stille og roligt, at det ikke gør så ondt, hvis han prøver at slappe mere af og så ville jeg ikke skjule det for ham, hvad der skal ske, for de har nok også en sjette sans omkring den slags.

Profil Send privat besked Email  

6 Klasses elev
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning
Status: iforhold
Info om mig: Stolt mor til Mia og Mads
Skriv det midterste tal:: 7
Buffy skrev:
Kimmy fik også taget mange blodprøver dengang, men han var så lidt yngre end Mads er nu.

Han hadede det også som pesten og råbte og skreg af sygeplejerskerne, men var som regel god igen bagefter, når de gav ham en juice.

Tror ikke man kan gøre det til en god oplevelse for dem, for det er jo en træls ting og det gør jo ondt ( brugte så også Emla ), men det er jo en nødvendighed.

Så skulle du evt. ud i og love ham en lille ting bagefter, så han har det, at se frem til. Forklar ham stille og roligt, at det ikke gør så ondt, hvis han prøver at slappe mere af og så ville jeg ikke skjule det for ham, hvad der skal ske, for de har nok også en sjette sans omkring den slags.

mads fik også en jucie for det, men han nægtede at snakke med dem alligevel..
Desværre så skal han ha dem taget tidligt om morgen fordi han skal faste (pga, hans medicin) så den med at tage ud og vælge en ting er ikke en mulighed.. ellers var det en god ide.. gangen før han fik taget blodprøver snakkede jeg med ham om det dagen før, og det var ikke en bedre oplevelse, han sov stort set ikke det meste af natten fordi han var bange for de blodprøver

Redaktør
Brugeravatar

Info om mig: Mor til 4 børn på 19, 17, 12 og 2 år- 3 drenge og 1 pige. Bor til leje på et landsted og er gift med børnenes far.
Hmm, så må du finde noget han evt. ønsker før og sig, at det må han få, når blodprøven er overstået. Bestikkelse er imo helt i orden i sådan en situation...

Nej, kan godt se, at det heller ikke dur, at han mister nattesøvn over det...det er en svær og dum situation, at være i... :(

Er det levertallene de skal tjekke på ham ?

Dagpleje alder
Brugeravatar

Geografisk sted: I min egen lille verden
Info om mig: Mor til to skønne drenge
Nu er Emil lige lidt yngere, men han forstår godt han skal have taget blodprøver og laver selv tegn herfor når vampyrene kommer.

Vi har fast rutine omkring det, han får afvide at i morgen/om en time eller lign. kommer de og stikker, han får så afvide vi godt ved det er super træls men at det desværre skal gøres, når de så ber vi dem hilse på Emil og ikke kun os, spørger Emil om han vil ligge eller sidde(så han selv føler han er med til at bestemme noget) og så blir han stukket- han siger aldrig noget til det.

Jeg tror det er vigtigt ikke at kører det op, ikke at jeg siger du gør det, misforstå mig ikke. Men jo mere rolig mor og far er jo mere rolig tror jeg barnet er. Vi bestikker ikke Emil da blodprøver bare er en del af hans liv- det hører med til at være Emil og det er en ting han er nød til at lærer skal gøres- ja det lyder hårdt men noget har vi gjort rigtigt efter som han tager det så fint.

Håber i finder en god løsning for det næsten ikke til når de blir så kede at der intet er at gøre

http://www.Bassebabyen.dk

Redaktør
Brugeravatar

Han er sej, ham Emil. :thumbsup:
Nu lyder det dog til, at det er kørt skævt for Mads, så derfor mit bestikkelses forslag.

Blanca var også skrækslagen for både læger og senere tandlæger, da hun var i alderen 1½ til 3-4 år. Havde helt opgivet at tandlægen måtte kigge på hendes tænder, men hun ønskede sig alligevel den ring så meget, som hun havde set derinde, at hun ville ind igen og så kunne hun lige gabe op i 2 sekunder.

Vi slappede også af omkring Kimmy i sin tid, men nøj han var sur- heldigvis mere sur end bange, på dem der stak ham, men han var så også kun 3-4 år. Hvis han skulle have været nålepude i endnu flere år er det da også muligt, at han havde fået en angst for hvide kitler....

Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Hmmm ja - tror i al fald det er en god taktik ikke at advare ham i al for god tid.

Jeg begyndte også at få taget kontrolblodprøver da jeg var i den alder...
Min far fik mig altid til at kigge den anden vej når jeg skulle stikkes - og som min angst voksede kom jeg ned og ligge på briksen, det hjalp faktisk lidt...

Hader stadig at få taget blodprøver, det er da blevet meget bedre...
Men tror ikke du kan gøre andet end det du gør, være der, holde i hånden, tale roligt med ham o.s.v.

:kæmpe-knus

Fartbøllen
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Claudia går også i panik inden vi kommer ind. Sådan er det bare, desværre.

for prøverne skal tages.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]