4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 26. maj 2018, 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: sent overleveringsmøde
Gymnasie elev
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Status: single
Info om mig: Jeg er mor til 2, pige fra 04, dreng fra 08.
Begge født for tidlig - drengen har LGS

Jeg har næsten altid en mening om alting.
Var jo så til overleveringsmøde i dag.

det gik så lidt som forventet.

der var de praktiske ting der altid er, så de er ikke værd at nævne.
og så er der silaz

Silaz er måske ikke egnet til at gå i en normalstue (16børn 3 voksne) da han ikke er 3 år mentalt, og han har brug for mere voksenkontakt end de andre på stuen
et af hans største problemer er dog hans vilje (stædighed) som er medfødt - han vilje til at ville det han ikke må i given situaton, eller ikke ville det han skal og lige meget hvad pædagogerne gør (han er uden for pædagogiskrækkevide), er han vil-døv eller siger direkte nej når de ber ham om noget.
hans sproglige frustration kommer også lidt til udtryk nu hvor de nye vokse endnu ikke har lært "silaz-ordbogen" han reagere med at slå og siger "hader jeg"
et andet problem med silaz er at han ikke kan mærke sig selv, hvornår han er ved at have fået nok, når han er kold om hænderne, når noget er ubehageligt - det skaber også de problemer at de som voksne skal være mere obs på silaz, samt når han HAR fået nok hvilket resultere i konflikter.

når det er sagt ser de også en udvikling hos ham, han har lært at sidde stille ved bodret og spise, som de andre børn gør (noget silaz ellers ikke kan)
hans ordforråd udvikler sig også og han prøver lidt mere ihærdigt at få de voksen og børne til at forstå hvad han siger, end han gjorde i starten - hvilket dog kan give en lidt større frustration hos ham når han nu gør sig meget umage og faktisk holder øjenkontakt med den han taler til.
han kan også nu fordybe sig i de ting han finder spændene, at hamre, læse bog osv
og så er de imponeret og Silaz' flair for computer - men det vidste jeg godt han kunne
Heldigvis er han også en meget nysgerrig dreng så han lærer nemt, og vil gerne glæde andre - og han er en af de mest kærlige drenge de nogensinde har haft på stuen
og så har han rykke på alle punkter i kono-beller testen, dog er det stadig den motoriske del der styre mest hvor han nu er ca 5år, andre punkter rent kognitivt ned til 1½ de andre punkter der i mellem.

(så jeg har en dreng ca med hjerne som en 2½årig med motorik som en 5årig - kan i se problemet)

MEN!! for at være på forkant laver vi en indstilling til ppr, da der måske skal en psykolog til at kigge på ham til enten at give alle os nogel værktøjer til at håndtere Silaz, eller direkte få ham til en udredning... men det er ikke sikkert at den bliver sendt afsted, de vil stadig lige se om den positive udvikling forsætter

Profil Send privat besked Email  

Titel: Re: sent overleveringsmøde
Børnehave alder
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Skriv det midterste tal:: 7
Så alt i alt en blandet landhandel søde.

som jeg også har sagt til dig, så er børn jo forskellige, og da de kan se en udvikling, håber jeg det kommer stille og roligt. Selvom jeg godt kan se problemerne i de ting du skriver..

Som sagt han er en lille vildbasse med krudt i enden. Så jeg synes det er STORT at han har lært at sidde stille og spise :thumbsup: :ja:

Han er en dejlig lille ballademager, og jeg er sikker på at der kommer mere ro på ham hen ad vejen, måske når folk også bedre forstår hvad han siger, for det må sgu være ENORMT frustrerende at de bare ikke forstår det, når han nu så inderligt anstrenger sig, for at de skal forstå ham <3 <3

:kæmpe-knus :kæmpe-knus

Gymnasie elev
Brugeravatar

silaz er en dreng hvor "normale" forældre
sidder med en klump i halsen og hjertebanken og er bange for om han snart får gjort skade på sig selv ved at falde ned, vælte, eller hvad pokker det nu kan være om tingene nu holder til det han gør.

bliver irriteret over "stille" ikke er et koncept han acceptere uanset om det er at være stille eller sidde stille (pånær spisning med børne i bh)

bliver frustreret for lige meget hvad man gør så hører han bare ikke efter. det rager ham, også selvom det er en time-out, det er stadig den voksnes tålmodighed der kommer på prøve, med bare at få ham til at sidde stille....

smelter af kærlighed til den lille krudtugle der er så inderlig kærlig og givende

tak for kram Karina, men har ikke brug for det i denne situation, for der var intet nyt under solen med silaz' problem områder

Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Status: Gift
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Jamen det lød til at det gik som forventet - men dejligt der er en fremgang hos ham :)

Ja han kan være svær for andres forældre :oops: især nå man selv har børn i den alder og derfor bare har nogle forventninger som han jo ikke kan leve op til...
Men han er da en skøn dreng <3

Profil Send privat besked  

Gymnasie elev
Brugeravatar

ja du kende jo lidt til hvordan han er ven... griner

ham drengen der altid laver ballade :tihi:

Redaktør
Brugeravatar

Geografisk sted: Ranum
Info om mig: Mor til 4 børn på 19, 17, 12 og 2 år- 3 drenge og 1 pige. Bor til leje på et landsted og er gift med børnenes far.
antipop skrev:
sidder med en klump i halsen og hjertebanken og er bange for om han snart får gjort skade på sig selv ved at falde ned, vælte, eller hvad pokker det nu kan være om tingene nu holder til det han gør.

Sådan har vores drenge nu også altid været eller i hvert fald Kimmy og Jac- de to andre har været mere rolige.
Kimmy var en strid banan og er sikker på, at man sagtens kunne have stemplet en ADHD diagnose eller lignende på ham, da han var mindre, men synes så lige man skal klappe hesten lidt, når det kommer til mindre børn- også mht. sproget osv.

Er sikker på, at Silaz også nok skal blive en rolig og fornuftig ung mand en dag, selvom det måske kan være svært, at tro lige nu. :p

Gymnasie elev
Brugeravatar

Lillesøs skrev:
Er Silaz blevet alders korrigeret fordi han er født fortidligt? :)

Han lyder som noget af en mundfuld, men hvor er det dejligt at høre hvor omsorgsfuld et barn han er <3

ja og silaz er knapt 3år og 5mdr, så han har været i vuggestuen så længe man kunne tilbyde ham noget mere end voksen kontakt, de andre børn der inde holder ham tilbage i hans udvikling nu, de har jo ikke noget sprog og ingen forudsætninger for at være rent udviklingmæssigt hvor han også er på nogle områder - så han er gået fra at være den meget store til at være den meget lille....

Heidi (som hans kontakgog hedder) sagde at silaz er som en lille abeunge når han kommer og kravler op til en og giver en et kram med arme og ben trykker hovedet helt en i en og siger "elsker oz dig" og giver en et kys" - så kærlig - ja meget <3 her hjemme tilføjer han så "min mor" eller "min cecilia"

Gymnasie elev
Brugeravatar

Buffy skrev:
antipop skrev:

Sådan har vores drenge nu også altid været eller i hvert fald Kimmy og Jac- de to andre har været mere rolige.
Kimmy var en strid banan og er sikker på, at man sagtens kunne have stemplet en ADHD diagnose eller lignende på ham, da han var mindre, men synes så lige man skal klappe hesten lidt, når det kommer til mindre børn- også mht. sproget osv.

Er sikker på, at Silaz også nok skal blive en rolig og fornuftig ung mand en dag, selvom det måske kan være svært, at tro lige nu. :p

vi tager det også med ro og ser tiden an - og jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe nogen piller i ham uanset hvad de finder på men specielle måde at tackle tingene og gode råd tager jeg gerne imod :)

Gymnasie elev
Brugeravatar

var det i sommers hvor de lavde nogle forskellige tests på ham, det tror jeg og de viste jo stort set alle sammen at han var/er bagud pånær motorisk
men nej og det er jo også forskelliget hvordan præmature udvikler sig...

Dagpleje alder
Brugeravatar

Geografisk sted: I min egen lille verden
Info om mig: Mor til to skønne drenge
Det lyder til du har nok at se til, men hvor er det godt i er obbs på hans 'svage' sider så han kan få den rette hjælp. Syntes det lyder til han har rykket sig en del og det er da sådanne posetive ting der er gødet at holde fast i. Kram

http://www.Bassebabyen.dk

Profil Send privat besked  

Børnehave alder
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Info om mig: Jeg er 23 år, bor sammen med min datter Sofie på 4 år.
Hvor er det dejligt at læse at han udvikler sig <3 han er en skøn dreng, og er sikker på resten nok skal komme

Gymnasie elev
Brugeravatar

frk.himmelblå skrev:
Det lyder til du har nok at se til, men hvor er det godt i er obbs på hans 'svage' sider så han kan få den rette hjælp. Syntes det lyder til han har rykket sig en del og det er da sådanne posetive ting der er gødet at holde fast i. Kram

der er ri-ge-ligt at se til med charmetrolden, og holder også godt fast i plus'erne <3

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]