4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 19. okt 2018, 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: De slås bare konstant!
Shopaholic
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejrup
Status: Gift
Info om mig: Mor til 2 drenge, Nichlas fra juli 04 og Marius fra januar 09.
Gift med drengenes far som jeg har været sammen med siden oktober 03.
Er jeg den eneste hvis børn ryger i totterne på hinanden konstant?
Især Marius er rigtig god til at gå på Nichlas uden grund. Han kradser og river og bider uden at Nichlas har gjort noget som helst - min teori er at det er for at få opmærksomhed fra Nichlas. Jeg tager ham selvfølgelig væk når han gør det og så bliver han sat på en stol et lille stykke tid. Men lige pt synes jeg bare ikke jeg laver andet end at skille dem ad og det er bare SÅ frustrerende! :argh:
Når de endelig leger fredeligt sammen, så leger de rigtig godt - det sker bare sjældnere og sjældnere.. Synes jo det burde være omvendt når nu Marius bliver så stor at han kan være rigtigt med i en leg, men der tog jeg godt nok fejl! Marius er så også ekstremt god til at provokere Nichlas så de kommer op at slås på den måde, specielt bruger han meget at ødelægge ting med vilje :argh:
Uanset hvor vi er henne så råber og skriger og hyler og skaber de sig begge to, mest hyler faktisk.. Den mindste smule den ene gør ved den anden så hyler de op som om verden er ved at gå under. Har prøvet at forklare Nichlas at han skal lade være, men den siver bare overhovedet ikke ind selv om han jo nok burde forstå det. Kan så lidt bedre forstå at Marius ikke forstår det og hvordan skulle han også det, når nu Nichlas bare bliver ved, så gør Marius jo selvfølgelig også.
Har prøvet at lave noget med dem sammen, men det er godt nok svært når der er så stor forskel i alder. Og det duer ikke kun at lave noget med den ene, for hvad skal den anden så lige.. Nichlas kan godt underholde sig selv til en film eller med nintendoen, men det skal jo ikke være ham der skal underholde sig selv hver gang!
Puha, skulle bare lige ud med mine frustrationer - håber godt nok det bliver bedre om en måneds tid når Marius skal i dagpleje, så er han forhåbentlig mere træt om eftermiddagen, så han ikke har kræfter til at drille Nichlas ;)

Billede

Profil Send privat besked  

Titel: Re: De slås bare konstant!
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Status: Gift
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Mine unger har også deres ture :) Men langt det meste af tiden kan de godt sammen :)

Men den ene går aldrig løs på den anden uden grund... Det kan bare være svært at vide hvad der er gået forud medmindre man har siddet og set det hele.

De konflikter der tit er her - er at den ene tager noget legetøj, som den anden leger med enten med vilje - eller fordi han ikke ved den anden stadig leger med det...
Og der er den simple løsning - at konfisksere det de er uenige om hvis de ikke selv kan løse det.

Vi prøver meget ikke at vælge siden - dermed ikke sagt at vi ikke blander os - men vi deler ikke skyld ud.
Er de i totterne på hinanden bliver de skilt ad - og så ryger de som regel begge på time-out... men igen, det er sjældent at det er den ene der alene har været skyld i det...

Magnus har også haft en periode hvor han bed meget... men det har været for at sige fra.

Der er et barn i børnehaven (som lige er startet) som slår utrolig meget for tiden og han gør det fordi han tror det er leg når de andre unger står og råber han ikke må bide...
Men tror du kan have ret i at det kan være opmærksomhed - og nok endda leg...

Der kan også være en anden ting i det... hvis det er sådan at så snart de hyler den mindste smule op så kommer moar farende - og gør alt for at gøre dem tilpas og sætter lege i gang o.s.v. ja så kan det være motivation nok i sig selv ;)

Jeg tror det bedste ville være (indenfor en hvis grænse) at lade dem finde ud af det selv - og når du så stopper dem, er det uden ord - men bare tage dem begge og sætte dem til time-out.

Titel: Re: De slås bare konstant!
Brøndbyfan
Brugeravatar

Status: forlovet
Info om mig: Mikkel fra 06
Monique fra 10
Nej ikke endnu :)

Men Monique slår og sparker da Mikkel engang imellem men det må hun godt siger han ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]