4babies.dk

Siden for forældre, i alle aldre og størrelser!
Dato og tid er 19. jan 2018, 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sove alene - i eget værelse
Børnehave alder
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Skriv det midterste tal:: 7
Ja som nogen ved har min mor i 1½ år haft familiebehandlere på for at hjælpe hende med at jana udvikler sig som hun skal. Idag er så første dag hun skal sove alene i eget værelse - det gør hun FLOT ved aflastningen. Men nu har vi været i gang min mor og jeg i 1½ time og det eneste hun gør er at skrige og smide sig på gulvet og sige hun HAR sovet.. Selvom vi har givet klar besked om at nu er det nat og vi skal sove, og vi er inde ved siden af, og godnat, sov godt, vi elsker dig..
Men vi kommer bare ikke videre..

Ved godt 1½ time er ingenting, men det skære mit hjerte når hun kalder grædende på mig :trist:

Kom med jeres gode råd.

Profil Send privat besked Email  

Titel: Re: Sove alene - i eget værelse
Fuld fart frem

Geografisk sted: Odense
Åhh... ved hvad du føler, der er vidst ikke andet at gøre end at blive ved og holde fast...

Gå ind og put dynen over hende, kys godnat og gå ud... og bliv ved med det... Ustrål at hun skal sove og at det er rart at sove og hold fast...

Hvor gammel er hun??

Jeg kæmpede over en time i går og i dag faldt hun selv i søvn...

Brøndbyfan
Brugeravatar

Status: forlovet
Info om mig: Mikkel fra 06
Monique fra 10
hold ud :kram:

Profil Send privat besked  

Børnehave alder
Brugeravatar

Tak tøser
Jamen det er svært for jeg gør præcis som i siger, for det sagde min mors familiebehandler jeg skulle gøre, men min mor er IGEN IGEN gået ind og sidder og holder hendes hånd - som hun ikke må for familiebehandleren. Og jeg har sagt det to gange, men jeg kan jo ikke bestemme hvad hun gør. Synes bare det er synd for hvis ikke Jana lære de ting hun mangler så overvejer de at tage hende. det blev taget op i går og om ½ år får hun afvide om det stadig går fremad eller hun skal anbringes i en familie :trist: :trist:

Altså personligt så vil mine børn fra de er 3-6 mdr sove alene i deres værelse med en babyalarm og os i værelset ved siden af. men nu er jana så stor hun virkelig ikke VIL fordi hun VED hun plejer at ligge ved min mor. Pigen er altså 3½ år :( Og det er fordi hun ved hun kan få min mor til at give hende hendes vilje, for som sagt ved hendes aflastningsfamilie der sover hun alene i eget værelse.. Og det går KANON ... Jeg ønsker ikke Jana bliver fjernet, men jeg kan jo heller ikke tvinge min mor til at gøre som familiebehandleren sagde. Nu har jeg sagt det to gange :trist:

Øv føler mig som en klemt lus

Børnehave alder
Brugeravatar

Jamen vi sad 2 timer ved hende familiebehandleren i dag og jana har udviklet sig SÅ vildt på de sidste 4 mdr. men sådan noget som amning stoppede hun jo først med i år :o :? Og bleen var næsten smidt indtil aflastningen kom til at sætte hende på potte i stedet for Wc - nu vil pigen INGEN af delene så hun er igen på bleer.. Og så skal hun så lære at sove alene nu. og familiebehandleren siger at hun skal lære at tage ansvar og sætte grænser. det er derfor de er på. og det går fremad men der er LANG vej endnu..

Som jeg også sagde til behandleren idag så har jeg en aftale med min bostøtte om ikke at være mor for min mor igen, jeg kan lytte og sige min mening, men jeg skal ikke overtage hendes problemer, og hendes rolle som mor. Jeg kæmper selv en sej kamp for at holde mig oven vande og lære at tænke på mig selv i stedet for alle andre.

Men nu har jeg to gange sagt at hun ikke må sidde derinde for Inger (behandleren) og nu er hun som sagt derinde igen. og har været det i 20 min og jeg kan høre Jana sover langt fra. hun ser det jo bare som hyggeligt :argh: :trist:

Børnehave alder
Brugeravatar

Enig Stine. Tror jeg får grå hår snart

Fuld fart frem

:kram: til dig...

Jeg kan høre at det er en meget svær situation og det lyder til at du er meget viklet ind i det hele.. Det må være meget svært for dig, for du vil helt sikkert det bedste for både din mor og din søster..
Jeg håber ikke jeg træder for tæt når jeg spørg hvorfor du sidder hos din mor nu og netop er mor for din mor?

Skolealdren
Brugeravatar

Geografisk sted: Roslev
Status: gift
håber på nakken af de andres råd til dig men ikke nemt hvis din mor ikke samarbejder omkring det. :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :kram:

Redaktør
Brugeravatar

Geografisk sted: Ranum
Status: Gift
Info om mig: Mor til 4 børn på 19, 17, 12 og 2 år- 3 drenge og 1 pige. Bor til leje på et landsted og er gift med børnenes far.
Nu er jeg nok lidt på tværs, men går heller ikke ind for, at børn skal skrige sig i søvn, uanset hvad familiedimsen så siger.
Hvad er putteritualet normalt, når hun er i aflastning ?

Fuld fart frem

Buffy skrev:
Nu er jeg nok lidt på tværs, men går heller ikke ind for, at børn skal skrige sig i søvn, uanset hvad familiedimsen så siger.
Hvad er putteritualet normalt, når hun er i aflastning ?

Nu blir jeg lidt rørt... (jeg er selv det hele igennem for tiden)
Men det handler vel om at lære barnet at falde i søvn af sig selv, og lære at det er trygt og godt at ligge i sin egen seng... Som jeg høre det får hun hele tiden at mærke at de voksne er der for hende.. Men det er jo lige som når barnet vil have slik når man er ude og handle.....

Undskyld jeg blev lige lidt rørt her...

Redaktør
Brugeravatar

Info om mig: Mor til 4 børn på 19, 17, 12 og 2 år- 3 drenge og 1 pige. Bor til leje på et landsted og er gift med børnenes far.
Ida skrev:
Men det handler vel om at lære barnet at falde i søvn af sig selv, og lære at det er trygt og godt at ligge i sin egen seng...

Jeps, men det lære det imo ikke ved, at få lov til, at ligge og skrige efter nærhed....

Fuld fart frem

jeg forstår hvad du mener... synes nu ikke vi skal diskutere dette i denne tråd, men mener bare at man sagtens kan give barnet nærhed og kærlig uden at tage barnet op...

Redaktør
Brugeravatar

Ida skrev:
men mener bare at man sagtens kan give barnet nærhed og kærlig uden at tage barnet op...

Det sagde jeg heller ikke, at man ikke kunne. ;)

Der er bare mange, som mener, at barnet bare kan skrige sig i søvn og det bryder jeg mig ikke om....

Børnehave alder
Brugeravatar

Jamen vi gør nøjagtig det samme her som de gør i aflastning

bad, ble, nattøj, tandbørstning, synger de 2 ynglings sange og siger godnat :vedik:

Og jeg forstår ikke hvad du mener med jeg er mor for min mor, for det er netop det jeg IKKE er når jeg sidder og siger at jeg har sagt det som behandleren sagde og mere kan jeg ikke gøre for min mor, men derfor vil jeg gerne prøve at gøre hvad jeg kan for jana!

Fuld fart frem

KJM88 skrev:
Jamen vi gør nøjagtig det samme her som de gør i aflastning

bad, ble, nattøj, tandbørstning, synger de 2 ynglings sange og siger godnat :vedik:

Og jeg forstår ikke hvad du mener med jeg er mor for min mor, for det er netop det jeg IKKE er når jeg sidder og siger at jeg har sagt det som behandleren sagde og mere kan jeg ikke gøre for min mor, men derfor vil jeg gerne prøve at gøre hvad jeg kan for jana!

Det ved jeg heller ikke om du er..

Hvordan går det nu?

Gymnasie elev
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Status: single
Info om mig: Jeg er mor til 2, pige fra 04, dreng fra 08.
Begge født for tidlig - drengen har LGS

Jeg har næsten altid en mening om alting.
er jana ikke næsten 4år? mener du havde hende da jeg fik S... hvis det er tilfældet at hun er i den alder - så vent det år og så snak med hende...
er hun 3 så er det bare om at holde ud, gå ind og lægge ned gå ud, ikke noget med at kysse kramme holde hånd eller snakke, der ER sagt godnat, der er læst/sunget det er nu man sover....

hvis hun gør det flot i aflastningen kan det være fordi hun enten er mere tryg generelt hos dem ELLER hun er vænnet til at sove hos mor der hjemme, og derfor utrygt at sove andet sted

HVIS din mor mener hun gør godt ved at holde i hånd så fortæl hende at hun fortæller janna at det er synd at "lille jana skal sove helt alene på det dumme værelse" og så bekræfter hun Jana i at det er noget så forfærdeligt, så alle gode intentioner gør det modsatte i denne situation...

Kravlestadiet
Brugeravatar

Jeg håber, at I fik styr på det! (Kom gerne med en update!)

Jeg undrer mig lidt over, hvorfor din mor overhovedet er til stede?
Hun har da INTET at skulle sige over dit barn!
Det er da DIG som bestemmer, hvordan dette skal håndteres!

Men jeg vil fortælle, hvordan vi gjorde med vores store dreng og snart vil gøre med Alexander...

I den første tid (nogle uger) puttede vi ham og blev derinde og lod som om vi selv faldt i søvn - vi blev der indtil han faldt i søvn.
Vi hang op ad tremmesengen, imens vi lod som om vi sov.
(Vi - forstås på den måde, at en af os fuldførte det hver aften, men vi skiftes til det)

Senere satte vi os ovre i hans lænestol på værelset og ventede på, at han faldt i søvn.

Senere igen, så gik vi ud af værelset, da han var blevet puttet og vendte tilbage jævnligt for at se til ham.
Det gjorde vi efter "godnat og sov godt" reglerne. Første gange efter 1 minut, så efter 3 minutter, så efter 5 minutter, og så efter 5 minutter, indtil han sov.
For hver dag, så blev intervallerne øget til det blev efter hver 5. minut...

Idag er storebror super nem at putte, vi bruger kun 5 minutter på det, fra han er lagt i seng.
Hvor vi lige småsnakker om dagen, der er gået og fortæller, hvad der skal ske næste dag og afslutter med:
"Sov godt og HUSK - vi elsker dig meget højt og passer på dig"

Jeg ved ikke om du kan bruge det, men valgte at skrive det, så kunne du selv vurdere det.
Vi brugte jo teknikken, da han var omkring 6 måneder, da det først var der han flyttede på eget værelse.

knus krissy

Fuld fart frem

Du må virkelig undskylde jeg har vidst misforstået det hele. Troede det var din mors datter. Jeg håber det lykkedes i går. Og sender tanker afsted. Det er ikke sjovt. Knus

Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Mine sov i vores soveværelse til de var 4 og 2½ - men de blev lagt i seng til deres sengetid, og sov fint selv.

Magnus havde "længe" svært ved at falde i søvn - da han var mindre, så først lå jeg med ham, senere sad jeg med ham ved siden af hans seng, så lå han i sengen og holdt i hånden, senere sad jeg der bare - og til sidst sov han.

Jeg går ikke ind for skrige sig selv i søvn "metoden" MEN den har været nødvendig her - når en af ungerne har være så trætte at intet hjalp og de faktisk ikke har registreret noget, ja så har det at de har fået ro - også selvom de græd hjulpet.

Nu har vi tit et forholdsvis langt putteritual :tihi: de vælger ting de skal have med i seng, vi putter dem og siger godtnat og giver dem en tår vand. Så sidder de gerne og kigger bøger... Når de er kede af det, så sidder en af os som regel derinde - uden at gøre eller sige noget, til der er kommet ro på.
Og når vi går lover vi at komme ind og kigge om lidt, det overholder vi, bare så de kan se vi mener det, går igen og lover at komme ind og kigge om lidt igen - og så er de som regel faldet i søvn inden da.
Desuden står dørene åbne så de kan høre vi er i huset...

For mig at høre så er aflastning og hjem to forskellige ting, det undre mig ikke at hun f.eks. sover godt når hun er er i aflastning, det er voksne som hun stoler på. Hvad du fortæller om moren lyder det lidt til at hun ikke helt stoler på hende - og derfor har brug for mere nærværd - det synes jeg er trist at familierådgiveren ikke har taget med i sin betragtning, barnet kan efter min mening have forskellige behov afhængig af hvor det er.
Og det med at amningen stod på så længe synes jeg ikke man skal klandre, for det kan hun faktisk have haft stor brug for - igen når man tænker på den tryghed hun søger hjemme... Desuden er der mange der faktisk sætter som mål at amme så længe...

Børnehave alder
Brugeravatar

Det har intet at gøre med hun ikke er tryg. problemet er hun ved hun kan få min mor overtalt, jana faldt i søvn med min mor ved hendes side, og kl23.30 vågnede hun og kom ind og sov ved min mor :?
Altså jeg har gjort hvad jeg kan, jeg hverken skal, kan eller vil være den der bliver mor for Jana og opdrager hende - medmindre jeg er alene med hende.

Og ann det med amning er fordi min mor igen ikke kunne sige fra. og du kan mene det du mener :) . men jeg finder det DYBT ulækkert at man sidder og spiser eller hygger med familie og venner, og jana så går hen og hiver op i blusen og tager patten frem - den mening ændre jeg aldrig, mine børn får hvis jeg kan til de er 5-6 mdr.. Og SLUT... :)
Desuden begyndte hun også at hive op i min bluse, og det skal børn på 3 år altså bare ikke! Fair nok nogle vil gøre det i 1 år eller mere, men at gøre det når folk er på besøg eller spiser når barnet sagtens kan spise normalt, ja så finder jeg det virkelig frastødende, og min barndomsvenindes mor hev også bare op i blusen til min veninde var 4 år - min mor har altid sagt det var SÅ ulækkert og det kunne hun aldrig...

:)

Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Info om mig: Jeg er mor til to dejlige drenge.
Jeg bor sammen med drengenes far i et dejligt lille hus.
Jeg er en kvinde fyldt med meninger og tanker.
Altså min søster L blev ammet til hun sagde fra da hun var 3½ eller noget i den stil og det fungerede for dem, ville ikke selv have lyst til at amme så længe... men fred være med vores uenighed :)

Magnus kommer også ind og sover ved os hvis han vågner om natten...

Men håber da snart at projektet lykkeds.

Kravlestadiet
Brugeravatar

Mette911 skrev:
Krissy: Jana er Karinas søster.. Ikke hendes datter.. :)

ups....

Så er det jo desværre deres forældre, som har det afgørende ord - selvom de ter sig tosset ;-P

knus krissy

Redaktør
Brugeravatar

Krissy74 skrev:

Så er det jo desværre deres forældre, som har det afgørende ord - selvom de ter sig tosset ;-P

Tjahh, det kan vel diskuteres om de ter sig tosset. Nu kender jeg jo ikke baggrundshistorien, men vil da blive lidt gal i skralden, hvis vores de store unger kom og sagde, hvordan vi skulle passe Jac.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]